"Beklenen
Kahramanın Saçmalığı: Beckett ve Godot'yu
Beklerken"
Kocaeli Kültür Kolektifi Derneği’nin Bahar döneminin ve
“Metinlerle Tiyatro Tarihi II: Modern Zamanlar” panel dizisinin son oturumu 28
Haziran 2012 Perşembe günü saat 18:30’da Kafe Kedi’de gerçekleştirilecek.
Güz ve Bahar dönemleri boyunca, tiyatro tarihinde yeni
başlangıçlar ve kırılmalar yaratmış eserleri ve yazarlarını, tarihsellik
içerisinde ve toplumsal bağlamla ilişkili olarak tartışmaya açan bu panel
dizisinin son yazarı absurd tiyatro ile özdeşleştirilen Samuel Beckett; panelin
başlığı ise "Beklenen Kahramanın Saçmalığı: Beckett
ve Godot'yu Beklerken".
Panelin ilk konuşmacısı Burç İdem Dinçel, "Godot'yu
Beklerken Absürdü ve Trajiği Düşünmek" başlıklı bir sunum yapacaktır. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Çağdaş Yunan Dili ve
Edebiyatı Bölümü ile Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü mezunu olan
Dinçel, şu an yüksek lisansını tamamladığı Boğaziçi Üniversitesi Çeviribilim
Bölümü’nde doktora eğitimini sürdürmektedir. Tiyatro ve Çeviribilim alanında
yazdığı makaleler çesitli tiyatro, edebiyat ve çeviri dergilerinde
yayınlanmıştır. Dinçel ayrıca Last Tape on Stage in Translation: Unwinding
Beckett’s Spool in Turkey başlıklı incelemenin de yazarıdır. Kendisi aynı
zamanda Mimesis Tiyatro/Çeviri Araştırma Dergisi’nin yayın kurulu
üyesidir.
İkinci panelist Beliz Güçbilmez, A.Ü. D.T.C.F. Tiyatro Bölümü'nde yüksek lisans ve
doktora eğitimini tamamlamıştır. Doç. Dr. Güçbilmez halen aynı bölümde görev
yapmakta, kuramsal çalışmalarının yanı sıra, çevirmenlik ve oyun yazarlığı
uğraşlarını sürdürmektedir. Yayımlanmış kuramsal kitaplarının yanı sıra ayrıca
D.T.C.F. Tiyatro bölümünün 1970'lerden beri yayımlamayı sürdürdüğü Tiyatro
Araştırmaları Dergisi'nin yürütücülerindendir. Güçbilmez’in konuşması,
Beckett’in sahnesel evrenini dil, bellek ve icra çerçevesinde ele alacaktır.
Güçbilmez Godot’yu Beklerken adlı eser temelinde, Beckett’in
tiyatrosunun oyun yazarlığı tarihinde neden bir milat olduğunu, oyunun
yapısının kurulma biçimi ile Beckett’in sonradan tiyatroda gerçekleştirmeye
çalıştığı hedefleri üzerinde duracaktır. Bunu yaparken de hem bir bellek
makinesi olarak görülebilecek tiyatroyu nasıl çalıştırdığından hem de belleği nasıl
temsil ettiğinden söz edecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder